سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲

روش های نصب کاشی توسط نصاب کاشی و کاشی کار

۱,۷۳۴ بازديد

روش های نصب کاشی توسط نصاب کاشی و کاشی کار

در این مقاله "روش های نصب کاشی توسط نصاب کاشی و کاشی کار" خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم. همانطور که می دانید زیبایی یکی از اصول مهم در معماری ساختمان بشمار می آید و کاشی و سرامیک نیز یکی از مصالح ساختمانی است که تاثیر بسزایی بر زیبایی سازه دارد.

کاشی به دلیل شستشوی آسان و در عین حال مقاومت بالا طرفدار زیادی دارد. با توجه به اینکه امروزه تنوع کاشی ها بسیار زیاد شده و همچنین کاشی آشپزخانه با کاشی سرویس های بهداشتی از نظر طرح و جنس نیز متفاوت است بهتر است یک نصاب کاشی حرفه ای را برای انجام اینکار انتخاب نمایید.

با ما همراه باشید تا در ادامه خواهیم گفت :

  • خصوصیات نصاب کاشی و یا کاشی کار
  • نحوه نصب کاشی بر روی دیوار
  • روش نصب کاشی بر روی کف

کاشی کار و یا نصاب کاشی حرفه ای چه خدماتی را باید ارائه دهد

یک نصاب کاشی حرفه ای باید تمامی خدمات کاشی کاری را از بر باشد این خدمات عبارت اند از :

کاشی‌ کاری دیوار و کف سرویس بهداشتی، آشپزخانه، حمام و دیگر موارد مورد نیاز

کاشی کاری و یا نصب سرامیک دیوار و کف ساختمان، استخر و دیگر نقاط

اجرا و نصب موزائیک‌ و سرامیک‌ کاری واحد های مسکونی و اداری

و از همه مهمتری کاشی کاری با چسب و نصب کاشی با ملات

لق گیری و تعمیرات کاشی، سرامیک و موزائیک

روش نصب کاشی بر روی دیوار توسط نصاب کاشی

در این بخش از مقاله به روش نصب کاشی بر روی دیوار توسط نصاب کاشی را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم. برای انجام این کار در ابتدا باید زیر کار را از هرگونه چربی و روغن و مواد اضافه پاک نمایید.

اگر قصد بازسازی و تعمیرات منزلتان را دارید باید جهت نصب کاشی های جدید باید کاشی قدیمی را با تیشه زخمی کنید تا کاشی جدید بهتر به دیوار بچسبد درست است که این کار باعث می شود که کمی فضا کوچکتر به نظر بی آید اما از تخریب کاشی قدیمی بهتر است. این به اصطلاح فوت کوزه گری است زیرا اگر اقدام به تخریب کاشی های قدیمی کنید این کار بسیار سخت بوده و در برخی موارد حتی ممکن است به ساختمان آسیب برساند.

باید دقت کنید سطحی که می خواهید آن را کاشی و سرامیک نمایید نباید پوششی از کاهگل، گچ و خاک، گچ یا هر نوع ملات دیگری غیر از ماسه و سیمان وجود داشته باشد. همچنین اگر قصد کاشی کاری با دوغاب ریزی دارید باید ملات مصرف شده در بند کشی آجر های دیوار، ملاتی غیر از ماسه و سیمان باشد باید حداقل 24 ساعت قبل از اقدام به کاشی کاری، سطح دیوار با ملات ماسه سیمان (به نسبت ۶ ماسه و ۱ سیمان، یا 10 ماسه و ۱ سیمان) به طریق گلنم (پاشیدن ملات) به ضخامت ۳ تا ۵ میلی متر پوشانده شود.

نصاب کاشی باید بداند که کاشی را نباید همچون آجر قبل از نصب، مدت زیادی در آب قرار داد که زنجاب شود.این که کاشی را قبل از نصب یک بار در آب فرو ببرید کافی است. اندازه بند بین کاشی های حوض ها و استخر ها همیشه باید ۲ تا ۳ میلی متر باشد تا بتوان بند ها را بوسیله ملات پر کرد. فضای بین دیوار و کاشی به طور متوسط ۳ سانتی متر بوده، و باید طوری از ملات پر شود که ملات کاملا سطح پشت کاشی را بپوشاند.

یک نصاب کاشی ماهر باید در نظر داشته باشد که در سرویس های بهداشتی حمام و توالت عایق کاری بدنه دیوار قبل از کاشی کاری الزامی است و حتما باید روی عایق کاری توری سیمی، نصب و کاملا به دیوار محکم شود. عایق کاری پشت کاشی کاری، نباید چروک خورده باشد.

در تهیه ملات جهت نصب کاشی نباید از سیمان سفید استفاده کرد اما اگر به ناچار مجبور به استفاده از سیمان سفید شدید باید به جای ماسه از پودر کوارتز (سنگ شیشه) استفاده نمایید. بهترین نسبت برای مخلوط کردن سیمان سفید و کوارتز، نسبت یک سیمان و 6 پودر کوارتز می باشد، این نسبت از یک سیمان و 10 پودر کوارتز بهتر می باشد.

سپس از پایین دیوار ملات را به دیوار می زنیم و با استفاده از یک کارتک به دلیل درگیر شدن با پشت کاشی روی آن را شیار می اندازیم سپس کاشی ها را به فاصله 3 تا 4 میلی متر به روی ملات می . پس از چسباندن کاشی ها باید فضای خالی بین آنها را بندکشی نماییم.

روش نصب کاشی بر روی کف توسط کاشی کار

در روش نصب کتشی بر روی کف سویس توالت و حمام باید نکاتی را در نظر بگیربد. این نکات عبارت اند از نحوه ساختن ملات برای چسباندن کاشی و همچنین نحوه شیدن کاسی بر روی کف.

برای تهیه ملات باید نسبت اختلاط ماسه و سیمان چهار به یک باشد و توجه داشته باشید که ملات زیر سرامیک کف نباید شل باشد. زیرا اگر ملات شل باشد به هنگام نصب کاشی توسط کاشی کار تحت ضرباتی که با چکش لاستیکی جهت فیکس کردن کشی بر روی زمین به آن می زنند کاشی های اطراف بلند می شود.

برای نصب کاشی بر روی کف، باید حتما مرحله تراز را انجام دهیم ، برای تراز کردن کاشی کف باید به این صورت عمل نمایید :

  • ابتدا از یک کنج مکانی که می خواهید کاشی کنید شروع کنید و یک کاشی را تا ترازی که مشخص است نصب نمایید.
  • سپس از روی سطح کاشی یک علامتی بر روی دیوار کنج به اندازه حدودا 1 متر بزنید. این علامت را در هر چهار کنج به وسیله شلنگ تراز مشخص نمایید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.